Inici de les obres del vial cívic d’Alaró fins a la rotonda del Camí Vell d’Orient

10-Septiembre-2025

El pròxim dijous 11 de setembre començaran les obres del vial cívic d’Alaró fins a la nova rotonda del Camí Vell d’Orient. Aquest projecte té com a objectiu millorar la seguretat de totes les persones que es desplacen a peu cap als camins d’aquesta zona.

Per compatibilitzar la seguretat viària amb el desenvolupament dels treballs, serà necessari desviar el trànsit en direcció a Alaró pel Camí Vell d’Orient, a l’altura de la nova rotonda. Això comportarà les següents modificacions:

El Camí Vell d’Orient serà de sentit únic d’accés cap a Alaró.
La carretera es mantindrà amb un únic carril de sortida del poble.
El servei de bus del TIB ha adaptat els seus horaris al traçat provisional derivat de les obres.

Consell de Mallorca, Ajuntament i empresa contractista hem optat per tancar un sentit de la carretera per motius de seguretat laboral i viària. Regular el trànsit amb semàfors s’ha descartat per diversos motius:

Es requerien almenys tres punts de tall diferents per poder executar correctament les obres.
No es podien garantir les freqüències del bus del TIB a l’estació, que s’haurien de reduir dràsticament.
Les estimacions apuntaven a embussos i col·lapse total en hores punta a l’Avinguda de la Constitució, la nova rotonda i la carretera.

Agraïm la comprensió i la col·laboració de la ciutadania i demanam disculpes per les molèsties que aquestes obres puguin ocasionar.