Alaró ret homenatge a Bach en el 275è aniversari de la seva mort

21-July-2025

Un concert especial del cicle “Els Matins de l’Orgue” recordarà el llegat del gran compositor barroc

‘Sempre Bach’ és el títol del concert que se celebrarà dissabte 26 de juliol per recordar que, dos dies després, es compliran 275 anys de la mort del músic d’Eisenach. L’organista mallorquí Miquel Bennàssar i la soprano alemanya Ananda Bernstein interpretaran un programa d’àries i peces per a orgue, totes elles de Johann Sebastian Bach.

Aquest serà el concert número 872 del cicle ‘Els Matins de l’Orgue’, que se celebra cada dissabte, a les 11.30 h, des de fa dinou anys, a l’església d’Alaró. L’entrada serà gratuïta.

Bach nasqué el 21 de març de 1685 i morí a Leipzig el 28 de juliol de 1750. Membre d’una nissaga d’artistes que es perllongà durant uns quants segles, fou el compositor més innovador, creatiu i prolífic del període barroc. Un cop mort, quedà oblidat pel gran públic fins que, al segle XIX, fou redescobert per Fèlix Mendelssohn. Des de llavors, mai han deixat d’interpretar-se les seves obres per a orgue, les passions, els cicles de cantates ni la seva immensa obra profana.

El concert d'Alaró ret homenatge al gran mestre que manté la seva influència no només en el món de la música clàssica, sinó també entre compositors i intèrprets de jazz, rock i altres estils de música contemporània.

Ananda Bernstein és originària de Munic i actualment resideix a Mallorca. Des de la seva infantesa es formà musicalment, al principi amb Carl Orff i Suse Böhm. Quan encara estudiava a l’escola secundària de música, inicià els seus estudis de cant amb Günter Baldauf i Ingeborg Schneider–Spickenreiter. Es formà en musicologia, pedagogia musical, història de l’art, cant i direcció d’orquestra a Munic i Basilea. A la ciutat suïssa es perfeccionà amb el baríton i professor sinestèsic Kurt Widmer i amb Wilfried Hiller. Els seus concerts com a soprano i directora l’han fet recórrer tota Europa. A Mallorca continua la seva tasca artística i docent.

Miquel Bennàssar és el director artístic i organista titular del cicle ‘Els Matins de l’Orgue’ des de la seva creació, el 2006. Aquests concerts setmanals, coincidents amb el mercat, cerquen dinamitzar l’orgue Bosch-Grenzing de l’església parroquial d’Alaró. El 1987 obtingué el diploma de professor de piano al Conservatori de Mallorca amb la professora Margalida Palou. Entre 1986 i 1993 estudià orgue i clavicèmbal amb Jean-Claude Zehnder a la Schola Cantorum Basiliensis. Ha ofert concerts en els cicles d’orgue històric més rellevants d’Europa i ha enregistrat per a Catalunya Música i Ràdio Clásica de RNE.

Els Amics de l’Orgue organitzen aquests concerts, que compten amb el suport del Consell de Mallorca, l’Ajuntament d’Alaró i la Parròquia de Sant Bartomeu.